W ramach umowy o zarządzanie proponujemy przejęcie następujących czynności:
- przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty - dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
- realizacja uchwał organów Wspólnoty,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i Właścicieli,
- reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz,
- prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
- przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
- przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
- zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców, zawieranie umów,
- zapewnienie obsługi prawnej,
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
- bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
- przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
- nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty.
W zakresie obsługi technicznej:
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
- dokonywanie odczytów wodomierzy i ciepłomierzy w lokalach,
- zapewnienie utrzymania porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
- zapewnienie konserwacji urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnację terenów zielonych,
- zapewnienie wywozu nieczystości stałych,
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania nieruchomości w okresie zimowym,
- zapewnienie usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (domofony, systemy monitoringu, oświetlenie zewnętrzne i inne instalacje).
Realizacja remontów:
- pozyskiwanie ofert potencjalnych wykonawców,
- zlecenie wykonania projektu budowlanego (jeżeli będzie wymagany),
- realizowanie wybranej (poprzez przyjęcie uchwały) oferty,
- zgłoszenie robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę,
- zawarcie umowy na wykonanie remontu,
- nadzór nad wykonaniem robót budowlanych,
- odbiór (ilościowy i jakościowy) wykonanych prac,
- rozliczenie kosztorysowe remontu.
Zakres czynności będzie uzależniony od stanu technicznego nieruchomości i wyposażenia w instalacje i urządzenia (systemy monitorowania, instalacje p.poż., własne kotły centralnego ogrzewania itp.).
W zakresie obsługi finansowo-księgowej:
- opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu),
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości,
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami,
- obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów,
- prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
- dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
- analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
- opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej na koniec roku obrachunkowego,
- rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
- rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli,
- prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych,
- doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
- archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych,
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
- kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego,
- windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy,
- naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.
Gwarantujemy profesjonalizm i zaangażowanie.

4
20
Firma Euro nieruchomości z siedzibą w Toruniu prowadzi działalność z zakresu szeroko pojętej obsługi rynku nieruchomości:
- pośrednictwo w obrocie nieruchomościami,
- profesjonalne zarządzanie nier ...
Firma "Almasz" z siedzibą w Toruniu świadczy specjalistyczne usługi w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
Zapewniamy:
- bezpieczne i dyskretne przeprowadzenie transakcji ...
EMKA Nieruchomości, z siedzibą w Toruniu, zajmuje się pośredniczeniem w handlu nieruchomościami. W naszej ofercie znajdziecie państwo: mieszkania, domy, działki, lokale i inne nieruchomości na sprzedaż i wynaje ...
CITY OFFICE - TWOJE BIURO W WIELKIM MIEŚCIE!
Jesteśmy Firmą, która oferuje pod jednym dachem zarówno mikrobiura, sale szkoleniowo-konferencyjne jak i miejsca coworkingowe. Tajemnicą naszego sukcesu j ...
Nasze biuro nieruchomości to firma będąca rzetelnym oraz skutecznie działającym biurem nieruchomości, które od lat pomaga swoim Klientom znaleźć i zakupić wymarzone mieszkanie czy dom. Zachęcamy do współpracy. ...
Kujawsko - Pomorska Agencja Nieruchomości w Toruniu tak jak każde biuro nieruchomości mające swoją siedzibę w Toruniu pomoże Ci w kupnie, dystrybucji, wynajmie nieruchomości. Prócz wysokiej skuteczności funkcjo ...
Wakacyjne nieruchomości nad morzem jako inwestycja i lokata kapitału zaczynają być doceniane zarówno przez ekspertów, jak i drobnych inwestorów. Malejąca w związku z wejściem w życie tzw. ustawy deweloperskiej ...