W ramach umowy o zarządzanie proponujemy przejęcie następujących czynności:
- przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty - dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
- realizacja uchwał organów Wspólnoty,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i Właścicieli,
- reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz,
- prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
- przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
- przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
- zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców, zawieranie umów,
- zapewnienie obsługi prawnej,
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
- bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
- przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
- nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty.
W zakresie obsługi technicznej:
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
- dokonywanie odczytów wodomierzy i ciepłomierzy w lokalach,
- zapewnienie utrzymania porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
- zapewnienie konserwacji urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnację terenów zielonych,
- zapewnienie wywozu nieczystości stałych,
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania nieruchomości w okresie zimowym,
- zapewnienie usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (domofony, systemy monitoringu, oświetlenie zewnętrzne i inne instalacje).
Realizacja remontów:
- pozyskiwanie ofert potencjalnych wykonawców,
- zlecenie wykonania projektu budowlanego (jeżeli będzie wymagany),
- realizowanie wybranej (poprzez przyjęcie uchwały) oferty,
- zgłoszenie robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę,
- zawarcie umowy na wykonanie remontu,
- nadzór nad wykonaniem robót budowlanych,
- odbiór (ilościowy i jakościowy) wykonanych prac,
- rozliczenie kosztorysowe remontu.
Zakres czynności będzie uzależniony od stanu technicznego nieruchomości i wyposażenia w instalacje i urządzenia (systemy monitorowania, instalacje p.poż., własne kotły centralnego ogrzewania itp.).
W zakresie obsługi finansowo-księgowej:
- opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu),
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości,
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami,
- obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów,
- prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
- dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
- analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
- opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej na koniec roku obrachunkowego,
- rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
- rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli,
- prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych,
- doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
- archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych,
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
- kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego,
- windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy,
- naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.
Gwarantujemy profesjonalizm i zaangażowanie.
Biuro nieruchomości SuperPośrednik z siedzibą w Toruniu zajmuje się świadczeniem specjalistycznych usług w zakresie pośrednictwa w zakupie, sprzedaży i wynajmie nieruchomości takich jak działki budowlane, teren ...
Biuro Zarządzania Nieruchomościami Ewa Iwińska istnieje na toruńskim rynku nieruchomości od 2002 roku. Naszymi usługami pragniemy zainteresować wspólnoty mieszkaniowe, developerów, właścicieli kamienic czynszow ...
Jeśli szukasz mieszkania na wynajęcia w Olsztynie, odwiedź koniecznie naszą stronę! Przedstawiamy na niej ofertę wynajmu atrakcyjnego, 3-pokojowego mieszkania z pełnym wyposażeniem, położonego niedaleko galerii ...
Biuro Obrotu Nieruchomościami BAJON - biuro nieruchomości poznań . Świadczymy usługi w zakresie : kupna-sprzedaży mieszkań, domów, działek budowlanych, rekreacyjnych, pod aktywizację gospodarczą, najmu-wynajmu ...
Nasza propozycja adresowana jest do ludzi, którzy szukają uczciwego pośrednika w zakupie domu lub mieszkania. My doradzamy, zaproponujemy i zatroszczymy się o klienta. Służymy tez radą prawną odnośnie budownict ...
Gremius Nieruchomości to nowoczesne biuro nieruchomości oferujące profesjonalne usługi dla uczestników rynku nieruchomości.Naszym atutem jest wykwalifikowany, sprawdzony i doświadczony zespół specjalistów. Dzię ...
Jesteśmy jednostką z rozległym doświadczeniem w zakresie logistyki magazynowej jak i wynajmu przestrzeni. Opisuje nas między innymi obfita lista spełnionych konsumentów także powodzenie na terenie nie tylko woj ...