W ramach umowy o zarządzanie proponujemy przejęcie następujących czynności:
- przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty - dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
- realizacja uchwał organów Wspólnoty,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i Właścicieli,
- reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz,
- prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
- przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
- przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
- zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców, zawieranie umów,
- zapewnienie obsługi prawnej,
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
- bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
- przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
- nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty.
W zakresie obsługi technicznej:
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
- dokonywanie odczytów wodomierzy i ciepłomierzy w lokalach,
- zapewnienie utrzymania porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
- zapewnienie konserwacji urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnację terenów zielonych,
- zapewnienie wywozu nieczystości stałych,
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania nieruchomości w okresie zimowym,
- zapewnienie usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (domofony, systemy monitoringu, oświetlenie zewnętrzne i inne instalacje).
Realizacja remontów:
- pozyskiwanie ofert potencjalnych wykonawców,
- zlecenie wykonania projektu budowlanego (jeżeli będzie wymagany),
- realizowanie wybranej (poprzez przyjęcie uchwały) oferty,
- zgłoszenie robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę,
- zawarcie umowy na wykonanie remontu,
- nadzór nad wykonaniem robót budowlanych,
- odbiór (ilościowy i jakościowy) wykonanych prac,
- rozliczenie kosztorysowe remontu.
Zakres czynności będzie uzależniony od stanu technicznego nieruchomości i wyposażenia w instalacje i urządzenia (systemy monitorowania, instalacje p.poż., własne kotły centralnego ogrzewania itp.).
W zakresie obsługi finansowo-księgowej:
- opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu),
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości,
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami,
- obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów,
- prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
- dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
- analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
- opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej na koniec roku obrachunkowego,
- rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
- rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli,
- prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych,
- doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
- archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych,
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
- kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego,
- windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy,
- naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.
Gwarantujemy profesjonalizm i zaangażowanie.

4
20
Biuro nieruchomości "Apartament" z siedzibą w Toruniu zajmuje sie pośrednictwem w sprzedaży, kupnie i najmie : mieszkań, domów, gruntów i nieruchomości komercyjnych.
Oferujemy doradztwo przygotow ...
Zaczynamy podział i wyprzedaż gruntu rolnego w pobliżu Pniew. Działki położone są 4 km od Pniew w kierunku miasta Lwówka. Lokalizując od drugiej strony, czyli autostrady jest 16 km do zjazdu. Tak czy inaczej z ...
Folwark Deweloper Bydgoszcz w swojej ofercie posiada nowe mieszkania na sprzedaż w Bydgoszczy w dzielnicy Fordon. Nasza główna inwestycja mieszkaniowa znajduje się przy ul. Kaliskiego w Bydgoszczy. Folwark Dewe ...
Podczas kupna lub sprzedaży nieruchomości możemy napotkać wymóg formalnego dokonania jej wyceny przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego. Nasza firma oferuje usługi wyceny nieruchomości na obszarze m.in. Psz ...
Rekomendowana placówka Developres, prosperująca w gałęzi od 7 lat jest przyjazną firmą deweloperską. Rozporządzamy nowoczesnymi maszynami oraz najmujemy profesjonalną grupę robotników. Funkcjonując od 2006 r. o ...
Nasza strona internetowa powstała po to aby pomoc Państwu znaleźć najlepsze oferty nieruchomości w Waszym mieście! Zapraszamy Was do wizyty na naszej stronie i do przeglądania naszych ogłoszeń nieruchomości. Na ...
Sprzedaż nieruchomości może być kompleksowym zadaniem, właśnie dlatego warto zaufać toruńskiemu oddziałowi Freedom, ogólnopolskiej agencji, która pomaga szybko sprzedać dom, mieszkanie, lub dowolną, inną nieruc ...